Hirdetés

Nem kevés pénzt fial a Googlenek a YouTube


2020 február 9. 07:00
Hirdetés

A Google anyavállalata közhírré tétette mennyi is az annyi a YouTube háza táján.

Az Alphabet most először közölt adatokat a YouTube bevételeiről. A videós platform 15 milliárd dollárt, azaz átszámítva több mint 4,6 billió forintot hozott a konyhára 2019-ben, csak a hirdetésekből. És a legszebb az egészben, hogy mindez 36%-kal több mint a 2018-as évben (11 milliárd dollár). Igazán impozáns bevételeivel a tavalyi év utolsó negyedében az Alphabet trillió-dolláros céggé avanzsált. Ezzel az összeggel olyan tech óriásokhoz csatlakozott mint az Apple, az Amazon és a Microsoft.

Az elmúlt években, üzleti szempontból az Alphabet egyre fontosabb részévé vált a YouTube. A videómegosztón havonta több mint 2 milliárd látogató fordul meg, ami egyrészről nagyszerű hír az anyavállalatnak, másrészről komoly vita forrása is ez a meghökkentő szám. A YouTube próbál küzdeni a szélsőséges és a gyermekeket veszélyeztető tartalmak ellen, ami ekkora látogatószám mellett igencsak nagy kihívás. A rengeteg csatorna közül nem kis feladat kiszűrni a rossz és ártó szándékúakat. A YouTube algoritmusa emiatt sokszor még a normális tartalommal ellátott videókat is tiltja vagy korlátozza. Sok magyar streamer nem véletlenül hagyta ott a platformot, hiszen a bevételszerzés igencsak nehézkessé vált, miután csak a családbarát tartalmak fialnak egy kis költőpénzt.

A hirdetésekből származó bevételek mellett kiderült, hogy a YouTube egyéb szolgáltatásaira mennyien fizettek elő. A YouTube Music (ingyenes vagy 1490 Ft/hó) és a Premium (1790 Ft/hó) eddig összesen 20 millió előfizetővel rendelkezik.



Szólj hozzá