Hirdetés

Ilyen reklámokat szeretnénk kérni


2019 december 5. 12:54
Hirdetés

Egy-két magyar youtuber elképesztő kreativitással van megáldva, ha reklámozásról van szó. A sírva röhögős tálalás mellett az alig burkolt társadalomkritika is megjelenik videóikban.

Ma már széles körben elterjedt influencerekkel, vloggerekkel, instacelebekkel és youtuberekkel promotálni. Biztosan mindenki találkozott például az About You hirdetéseivel, amelyek rendesen kiaknázták ezt a lehetőséget. A marketingesek megkeresik a számukra szimpatikus, nevesebb és a célközönségnek megfelelő táborral rendelkező influencereket, akik bizonyos ellenszolgáltatásért cserébe, bizonyos keretek között promotálják az adott márka termékét vagy szolgáltatását.

Milyen szponzorált tartalmakkal találkozhatunk a YouTube-on?

Van az a fajta szponzorált tartalom, ahol a videó elejétől a végéig kizárólag az adott termékre vagy szolgáltatásra fókuszál a videós. Teszteli, kipróbálja, bemutatja, véleményezi, ajánlja és így tovább. Például az egyik legnagyobb tech csatorna, a TheVR Tech szakmai szemszögből mutatja be és teszteli a technológiai újdonságokat. A beauty gurukat pedig már nagy valószínűséggel ellepik az ingyenesen kapott termékminták, amelyeket egy-egy videóban próbálnak ki és véleményeznek. Itt is lenne ezekere egy-egy példa.

Előfordul, hogy a videós csak megemlíti az adott márkát, esetleg a hozzá köthető termék vagy szolgáltatás nevét. Ez nagyjából úgy hangzik el, hogy “ez a videó az XY jóvoltából/támogatásával jött létre”.

És van, amikor a szponzor egy adott elképzeléssel kopogtat a youtubernél, aki saját kreativitását és ötleteit adja hozzá a produkcióhoz. És ezekből az együttműködésekből nagyon szuper tartalmak születhetnek. Mondhatni, hogy ha a reklámok olyanok lennének, mint egy-két ilyen promotált videó, akkor nagyon szívesen néznénk őket. Szemezgettünk néhányat ezekből.

Radics Peti több videójában is promotálja az Acer Predator gamer laptopot, illetve már találkozhattunk a World of Warships játék népszerűsítésével is. No meg az a borotva reklám...A legjobb az egészben, hogy a humoros, jól kivitelezett videókban eléggé erős társadalomkritika is be lett csempészve.

A szabadszájú Zsozsé atyával óvatosabbak a szponzorok, hiszen 18+-os tartalmait kevésbé fogadják el a cégek, de azért így is van mit a tejbe aprítania a videósnak. Az unboxing paródiaként is beillő Pepsi szponzorációja nem mindennapi. Ráadásul neki még ingyenes szponzorációkra is futja (Hell).

Itthon az egyik, ha nem a leghíresebb youtuber, a több mint 1,1 millió feliratkozóval rendelkező Dancsó Peti. A Videómánia csatornáján is akadnak szponzorált tartalmak, ebből talán az egyik legjobban sikerült a Profession.hu-val történt együttműködésből született.

És a nagy visszatérő, a kedvenc animációs csatorna sztárja, JustVidman is készített egy nagyon jó reklámot Pamkutyával együttműködve.



Szólj hozzá